maanantai 2. huhtikuuta 2012

"Kevari-Kaisa"

Niin kun moni ehkä on jo Facebookista huomannu, ostin tuossa about kuukausi sitten skootterin (Suomessa toi tosin luokiteltas kevariksi, kun on 125cc moottori). Pääsyy kyseisen vehkeen hankintaan oli ihan käytännöllinen: commuting. Matka meiltä kotoa mun toimistolle ei ole etäisyytenä pitkä, mutta mitään kovin kätevää/nopeaa joukkoliikennereittiä ei oikein ole, vaikka ne yleisesti San Franciscossa onkin tosi hyvät ainakin tän maan mittapuulla. Olisin tietysti halunnut Vespan, mutta ne on ihan järjettömissa hinnoissa täällä (varmaan kaikkialla) niin päätin laajentaa etsinnän muihin valmistajiin ja malleihin. Kävin kattomassa muutamaan ihan uutta pyörää, mutta ykskään ei oikein sytyttänyt. Sitten bongasin Craigslistilta ilmotuksen kohtuuhintasesta ja vähän ajetusta Yamaha Vino -skootterista (mun mielestä toi mallin nimi on huomattavan hupaisa sekä suomeksi että englaniksi...) ja soitin myyjälle. Ja hih, kävikin ilmi, että kyseinen pyörä oli myynnissa meidän kadulla, ehkä 100metrin päässä! Menin samana iltana kattomaan mopoa ja seuraavana päivänä, Liisan ja Oskun ollessa todistajina, tekemään kaupat.
Mun aiempi mopoilukokemushan on lähinnä Balilta, niin luovaan Indo-tyyliin vedetään täälläkin ;) onneks autojen välissä, "kolmatta" kaistaa ajaminen on täällä ihan laillista. Oon niin ekana kaikissa valoissa!!

Mun piti täällä joka tapauksessa hankkia ajokortti (virallisesti ulkomaisella ajokortilla saa ajella vaan 10 päivää...) ja skootteria varten pitää vielä hankkia moottoripyöräkortti erikseen. Setti on aika sama kun Suomessa, kirjallinen + ajokoe, ja pyörälle kirjallinen + käsittelykoe. Kävin tekemassa kummatkin kirjalliset jo joulun jälkeen ja Behind-the-wheel kokeen autolla tammikussa, mutta viimeinen osio urakasta vähän venähti (lähinnä siis sen takia ettei ollut ko. ajoneuvoa, jolla tehdä käsittelykoe). Viime viikolla vihdoin sitten tuli postissa täkäläinen ajokortti! Olen taas pienen askeleen paikallisempi (eikä kaikkien pokejen tartte enää ihmetellä miten joku on voinut syntyä viides kuudettatoista...)!
 *Blurrasin ton ajokortin numeron ettei kukaan pölli mun identiteettiä... muutenkin tossa kortissa kerrotaan vähän liikaa yksityiskohtia susta.

Pusmoi,
Kaisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti