keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Hurja juttu

Uusi vuosi, uusi elämä jne. Mäkin heittäydyin viime viikolla ihan villiksi ja vaihdoin jakauksen puolta oikealta vasemmalle. Ja muistin että mulla on vanhempi kuva samoissa kuteissa niin ero on helppo nähä.

pahoittelen eroa valaistuksessa...
Sellaistaa jännää täällä... mutta nyt kun hiusjutuista aloitin niin avaudunpa vielä vähän lisää:

Mun hiukset ei tykkää Kaliforniasta, tai ainakaan San Franciscon vedestä. Mulla ei ikinä ole ollut kakshaarasia (lyhyehköä tukkaa leikkaa kuitenkin sen verran usein), mutta täällä hiukset on ruvennu haperoitumaan ihan kauheasti. Aluksi mulla kuivui myös iho, mutta siihen jeesasi, kun ostin about vuosi sitten meille kotiin sellaisen suihku-filtterin, joka lupaa poistaa kloorin ja muut myrkyt vedestä miltei kokonaan. Jostain syystä vaikutus hiuksiin ei ole ollut yhtä hyvä.

Tämä oli syy tohon jaukauksen miettimiseenkin; mulle muodostuu aina sellanen ei-suunniteltu sivuotsis tolle jakauksen puolelle, kun sitä etutukkaa tietty käsittelee ja hiplaa eniten. Ja sitten ne surkeat latvat vain varisevat pois ja lopputulos on on n. 5cm lyhyempi kuin loput hiuksista. Ajattelin, että ehkä vaihtelemalla tota jakauksen kohtaa vois vähän vähentää etuheiton kulumista.

Hiuksista vastaava henkilö, aka minä, sen sijaan ei yhtään tykkää San Franciscon kampaamojen hinnoista. Yhtään paremmissa kampaamoissa käynti (leikkaus+raidat) on tyypillisesti 250-300 dollaria! Ja nyt ei puhuta mistään mega muodonmuutoksista vaan mun polkkatukasta ja blondiraidoista. Usein ei myöskään riitä yksi visiitti, sillä monissa paikoissa eri tyypit leikkaa (stylist) ja toiset värjää (colorist), eikä aikoja aina saa sovittua peräkkäin tai edes samalle päivälle. Olen kokeillut vaihtelevalla menestyksellä useampaa kampaamoa, joista viimeisin oli ehdottomasti paras. Tai raidat tehnyt mimmi oli tosi hyvä ja mielelläni hänellä kävisin jatkossakin. Tippeineen 120 dollaria  maksanut leikkaus ei sen sijaan ollut mitenkään erityinen, enkä ymmärrä miten siihen pystyi käyttämään aikaa melkein puolitoista tuntia. Uutta luottokampaajaa ei siis ole löytynyt, joten olin oikein innoissani, kun bongasin tuosta Union Squaren laidalta sellaisen opetuskampaamon, jossa kampaajaopiskelijat tekevät maanantaisin leikkauksia 15 dollarilla. Kävin kokeilemassa joulukuussa ja lopputulos oli aivan kelvollinen. Nyt mietin uskaltaisiko tonne mennä ottamaan raidatkin... Ne tosin olisivatkin jo 30 doltsua :)

Kaisa xo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti